THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Sunday, July 18, 2010

PERTANDINGAN BLOGGING2010-ENTRI KEEMPAT

PANTANG LARANG UNTUK ORANG SEBELUM BERSANDING...





Setiap hujung minggu,ibu dan bapa sering dijemput ke majlis orang kahwin...Saya berasa hairan mengapa majlis orang kahwin sentiasanya pada hujung minggu.?Saya bertanya pada ibubapa dan juga pada guru-guru bahasa ibunda saya...Mereka semua memberi jawapan yang berbeza tetapi apabila saya tanya tentang pantang larang,jawapan mereka semua agak sama...Saya tidak tahu sebelum bersanding,ada juga pantang larang yang harus diikuti...


Contohnya:
'jangan tidur di rumah orang lain atau pasangan sebelum bersanding'

Logiknya:
Ia hanya ingin memberi pesanan kepada pasangan-pasangan supaya menjaga nama baik keluarga...Ia juga ingin memberi pesana yang amat penting supaya pasangan-pasangan semua untuk mengelakkan mereka membuat hubungan sulit...

Pendapat:
Pada pendapat saya,pantang larang dan sebabnya ada logiknya kerana ia juga untuk menjaga nama baik keluarga...Ia juga sebenarnya untuk mengelakkan pekara buruk yang berlaku dan ia juga untuk mengelakkan daripada buah mulut orang-orang lain...







0 comments: