THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Sunday, July 11, 2010

PERTANDINGAN BLOGGING 2010 - ENTRI PERTAMA


PENGETAHUAN DIRI SENDIRI...

Jangan membuat itu dan ini.Hmm,mengapakah pantang larang penting bagi orang tua atau nenek dan datuk saya? Saya mendapat tahu bahawa pada zaman dahulu,ramai orang menganggap pantang larang seperti perkara yang amat penting.Apabila saya masih kecil,ibu saya sentiasa menceritakan saya tentang pantang larang yang ditunjuk ajar oleh nenek moyang saya.Contohnya ialah "jangan menjahit pada waktu senja,nanti mata engkau akan buta".Ini sebenarnya cuma ingin kami "menjaga kesihatan mata supaya tidak menjadi kabur dan rosak".Selain itu,ia juga cuma ingin "mengelakkan jarum daripada tercucuk tangan".Saya rasa pantang larang ini ingin memberitahu orang supaya jangan menjahit pada waktu malam.Sekarang saya mengikut pesanan ibu saya

0 comments: